۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

۳۹ طرح کشاورزی در استان سال گذشته موفق به دریافت یارانه شدند

 ۳۹ طرح کشاورزی در استان سال گذشته موفق به دریافت یارانه شدند

یاسوج- معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته در بخش کشاورزی ۳۹ طرح موفق به دریافت یارانه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله صمیمی دوست ظهر دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: این طرح‌ها بیش از ۲۲ میلیارد ریال یارانه دریافت کردند.

وی بیان داشت: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های برتر در جذب یارانه بانکی است و از ۳۶ طرح معرفی شده به بانک در حوزه صنعت نیز ۲۱ واحد صنعتی موفق به دریافت ۲۵ میلیارد و هفتصد میلیون ریال یارانه شدند.

صمیمی دوست افزود: همچنین در زیرساخت بخش کشاورزی نیز ۱۱ میلییارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص و پرداخت شد.

وی تصریح کرد: ۲۲۵ میلیارد ریال تسهیلات نیز در انتظار واحدهای تولیدی استان است و با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده وضعیت استان در دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ رضایت بخش است.

صمیمی دوست افزود: در بخش زیرساخت صنعت و معدن نیز در سال گذشته سه میلیارد ریال اعتبار ابلاغ، تخصیص و جذب شد و در بخش شهرک‌های صنعتی نیز هشت طرح و واحد صنعتی موفق به دریافت یارانه به مبلغ پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شدند.

وی تصریح کرد: همچنین چهار میلیارد و چهارصد میلیون ریال اعتبار نیز برای زیرساخت‌ها جذب شد که شرکت شهرک‌های صنعتی این میزان اعتبار را به طور کامل جذب کرد و با توجه به نفت خیز بودن شهرستان گچساران و از محل اعتبارات دو درصد نفت نیز اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ استان در سال جاری با بانک توسعه تعاون انعقاد قرارداد شد.

صمیمی دوست افزود: این بانک با انعقاد قرارداد با سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تأمین یارانه سود و تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری آن شهرستان اقدام کند.

وی بیان داشت: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده در فاز نخست ۲۲۵ میلیارد ریال برآورد شده و با انعقاد تفاهم نامه تعداد ۴۲ طرح در بخشهای کشاورزی و صنعت موفق به دریافت یارانه مورد نظر خواهند شد که با به بهره برداری رسیدن و تکمیل این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر فراهم می‌شود.

کد خبر 4824717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha